Sütlü İrmik Tatlısı

Sanıyorum ki 8-10 yaşlarındaydım. Babamın işi gereği, evimize sürekli yabancı misafirler gelir giderdi. Bir çoğu ülkelerinin ileri gelen şahısları olduklarından annem özene bözene yemekler yapardı..

Bir akşam eve nereden olduğunu hatırlamadığım zenci bir abi geldi. Annem her zamanki gibi kanatlı büyük masayı açmış, babamın yurtdışından getirdiği ve özel misafirlere kullandığı servisleri çıkarmıştı. Misafirler yemeklerini yerken, biz bu abiye bakmıştık meraklı bakışlarla.. Gülümsemesini hiç unutmuyorum. Çok dik yürür, her seferinde bizim başımızı okşardı. O akşam üç kardeş bu abinin yanından hiç ayrılmamıştık. O ciddi takım elbisesinin altında, çok sıcak bir kimlik sergiliyordu. Misafir ettiğimiz için çok mutlu olmuştuk..

Bizim sofada büyük bir divan vardı. Ben o divanda uyurdum. Annem uyumam için her zamanki gibi divana yatağımı sermiş ve beni uyumaya zorlamıştı. Bense yorganın altından her an giderse, son kez göremezsem diye beklemiştim. Divanın tam karşısında soba, yanında dış kapı bulunuyordu. Kan ter içinde kalarak büyük sabırla beklemiştim. Son kez beni sevmesini sağlayınca da gitmesini bile göremeden uyumuştum. Oysa divanla dış kapı arasında 3-4 adım mesafesi vardı..

Bu tatlı işte taa o yıllara götürür her seferinde beni. Annemin ilk kez denediği ve benim o akşam bu abinin yanından tek ayrılma sebebimi sağlayan tattır. Bir salona abinin yanına, bir mutfağa tatlının yanına…

Tarif Semiha Teyzemizden di, annemin 20 yıllık komşusu, bizim ikinci annanemiz..

Malzemeler:

  • 1 lütre süt
  • 8 yemek kaşığı irmik
  • 10 kaşık toz şeker (tatlı seviyorsanız 2-3 kaşık artırabilirsiniz)

Yapılışı:

Tüm malzemeleri karıştırıp oacağa alın. Kaynayana dek karıştırın. Kaynamaya başlayınca 1 dk daha karıştırın ve ocaktan alın. Dilediğiniz bir kaba dökerek soğutunuz. Dilimleyip tarçınlayarak servis ediniz.

Önemli Notlar:

  •  Orta boy kare borcama bu ölçüle ince bir dilim halinde oluyor. Eğer borcam veya seramik bir kap kullanacaksanız önce 4 yemek kaşığı kadar su ile kabı ıslatın fazla suyu süzün ve tatlıyı kaba aktarın. Bu işlem yapışmanın aza indirilmesini sağlar.
  • Minik (silikon) muffin kalıplarında şekilli olmasını sağlayabilirsini. Kalıplar kuru olmalı, muhallebi tamamen soğuduktan donra kalıptan çıkarmalısınız. (Ben kalplı  Yonca Soft Bowl ürünü kullandım)
  • Büyük kek kalıplarına streç döşeyip muhallebiyi sıcakken aktarıp ve soğuyunca ters çevirebilirsiniz. Büyük pasta görünümlü bir tatlı elde edebilirsiniz.
9 Responses to Sütlü İrmik Tatlısı

  1. derya diyor ki:

    muazzezcim p.tesi günü kızım dünyaya gözlerini açacak inşallah senden dua etmeni istiyorumm
    bu tatlı benim de çok beğendiğim bayıla bayıla yediğim bir tatlı bir zamanlar yatılı okulda okurken canım çok isterdi bundan eve gittikçe yaptırırdım anneme
    ellerine sağlık sunum şık ötesi bayıldım
    pratik ve enfes
    bu arada cnm ben kumsal ama bi türlü yazıyorum hata mesajı geliyo olmuyo

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Deryacığım,
      Öncelikle hata mesajın neden oluyor bir türlü anlamadım. En kısa zamanda çözülür inşallah. Ayrıca çook mutlu oldum. Rabbim analı babalı büyütsün:) İmanlı ve hayırlı bir evlat olmayı nasip etsin. Bebek görmeye nasıl gelicem ben şimdi? Hangi hastanedesin:) Dua isteğini herkese ileteceğim inşallah. Şimdiden ben başladım bile. Darısı benim başıma:)

    • KübraNur diyor ki:

      Allah kolaylık versin sağ salim çocuğunuzu kucağınıza alırsınız inşallah. Allah olmayanlara da versin sağlıkla sıhhatle..

  2. semihaguler diyor ki:

    Eşimin en çok tercih ettiği tatlılardandır ama ben nedense pek yapmıyorum. Farklı tatlı tarifleri ararken bildiğim tarifleri uygulamıyorum sanırım sorun bu:) Kalpli hali de pek şirin :) Ellerine sağlık.

  3. KübraNur diyor ki:

    Sütlü tatlılarla pek aram yoktu önceleri. Malum Gaziantepli olduğumdan bizim tatlılarımız genellikle şerbetli tatlılardır. Öyle her baklavayı da beğenmeyiz hani :) Ama artık sütlü tatlıları daha çok tercih ediyorum hem hafif olduğundan hemde tatları hoşuma gidiyor . Ve bana böyle kalpli süslü püslü sunduklarında hiç yok demem yüzümde kocaman bir gülümsemeyle yerim tadına da doyamam :) Ellerinize sağlık

  4. derya diyor ki:

    muazzezcim darısı başına artık bu kadar uzun balayı yeterrr
    cnm tekirdağda devlet hastanesinde olacak bakalım aksilik olmazsa beklerim buyur diycem ama ara uzak tabii duaların yeter
    cnm iyi dilek ve temennilerin için çok saol

  5. Senin şu çocukluğuna dair yazılarına bayılyorum.Gözlerimde canlanıyor yazdıkların..:)))
    Aynen şu anda oludğu gibi..:))
    Ellerine sağlık canım..
    Benim çok sevdiğim tatlılardan biridir..
    Çok öpüyorum.

Bir Cevap Yazın

