Beş Çayı & Farklı Bir Patates Salatası

* Ansızın gelen misafire hazırlanan bir masadır, hazırlama süresi çok kısa sürdü, menüyü kullanmanızı tavsiye ederim. Lezzetler birbirine çok yakıştı. Şükürler olsun ki binbir çeşitte nimetler var..

Geçtiğimiz haftayı ofiste internetsiz ve telefonsuz geçirince anladımki teknolojisiz de yaşanıyormuş. Yakında tüm arkadaşları en yakın ev benimkisi olduğu için bizde toplayacağım. Perde ve bir kaç dekorasyon işi için çağırdığım şahısların gelmemekte direnmelerinden de anlıyorum ki ülkece çok zenginleşmişiz.

Neden sabah söz verdiğiniz gibi gelmediniz diye aradığımda “Sabah ofise gelmeyince günü toparlayamıyorum” cevabı alıyorum. O zaman gelmeyin çalışmayalım sizinle diyorum “peki” deniyor. Eskiden müşteri veli nimetti. Ben müşterim bir koli a4 kağıdı istediği için 40 km yol yaptığım günleri hatırlıyorum. Vakti zamanında 7 yıllık ticaret hayatımda vardı. Kendi çapında eğlenen kendi kendimin patronu olan patroncuktum:) Faturaların ve irsaliyelerin üzerinde ismimin yazması beni o kadar çok mutlu ediyordu ki, başarı yada başarısızlık geri planda kalıyordu:)

Kısacası iş yüzünden çok dolu dolu günler geçirdiğim için yorumlarınıza geç cevap yazıyorum, üzgün olduğumu bilmenizi istedim.Bu haftayı bir gün hariç her gün ofis dışında geçirmem gerekiyor.

Ayrıca şimdiye kadar üniversitede hiç bir yıl kalmadan geçtiğim sınıflarımı geçen yıl mola olması adına sınavlara girmeyerek ihmal etmiş ve ilk kez bir sene sınıfta kalmıştım. Puanlarımın yüksek olması ve derece ile bitirme inadından vazgeçmiştim. Yeni evimin tadını çıkaracağım derken bir yıl boşa ödediğim harçlara acıyorum şimdi. Nisan başı sınava hazırlanmamda gerekiyor. Bunun için sizlerden bir şey isteyeceğim. Lütfen benim için dua eder misiniz? Dualarınıza beni de katar mısınız?

Sahih bir hadiste Allah’ın Rasûlü (s.a.v) şöyle buyurmaktadır:
“Bir insan yanında olmayan bir kardeşine hayırlı bir dua ederse Cenab-ı Hak ona muhakkak bir melek tayin eder ve yanına arkadaş olarak koyar ki her dua edişte o görevli melek “Amin bir o kadar da senin için” der”

Bu hafta sizlere çok ama çok lezzetli tarifler vereceğim inşallah..

FARKLI BİR PATATES SALATASI

Şimdi nasıl farklı bir patates salatası der dediğinizi duyar gibiyim. Bu patates salatası tamamen benim uydurmam. Ortaokul çağlarımda annemin pazardan dönüşünde ona süpriz olarak hazırladığım salatadır kendileri. Annem dahil biz çok severek tüketiyoruz. Denemenizi şiddetle tavsiye ederim..Siz yukarıdaki menüyü kahvaltı sofraları, beş çayı masaları gibi davetlerinizde misafirlerinize kullanabilirsiniz.

Resimdeki sırasıyla malzemeler ve yapılışı:

1. Kat için : 5 adet haşlanmış küp küp patates, 2 küçük rendelenmiş havuç, bir tutam maydonoz, 2 çay kaşığı tuz (karıştırınız)

2. Kat İçin : 2 domates küp küp, 1 adet soğan, limon suyu, zeytinyağı, 2 çay kaşığı tuz (karıştırıp 1. katın üstüne dökünüz.)

3. Kat İçin : 2 kase yoğurt, 2 diş sarımsak, 1 çay kaşığı tuz (çırpıp servis zamanı üzerinden gezdiriniz..

Bu salataya en lezzet veren ve püf noktası, olmaz sa olmazı en üste bolca kekik dökmeniz olacaktır.

11 Responses to Beş Çayı & Farklı Bir Patates Salatası

  1. semihaguler diyor ki:

    Sofradaki herşey çok güzel görünüyor. Patates salatasını yoğurtlu severim ama bu halini çok farklıymış gerçekten. Bir gün denemek isterim. Ellerine sağlık canım.

  2. mndlna diyor ki:

    Hakikaten hem farklı, hem de bolluk bir salata olmuş. Ellerinize sağlık, hem sofra hem menü acayip cezbedici :) Diğer tarifleri de bekliyorum dört gözle .

  3. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.
    Ayrıca sınavlarınızda Allah (c.c) yar ve yardımcınız olsun inşallah.
    Kolaylıklar diliyorum :)

  4. Ah ne güzel bi dua :) Aminnn inşallah.

  5. arife diyor ki:

    Allah kalbinizdekinin en güzelini hakkınızdakinin en hayırlısını nasip etsin İNŞALLAH:)Bütün sınavlar,sorumluluklar göz açıp kapayana kadar bitiversin ve güzel sonuçları olsun.Dualarımda unutmayacağım bütün en güzel dualar üzerine olsun canım..
    Patates salatasını da en kısa zamanda deneyeceğim..Günün güzel güzel geçsin…:)

  6. kumsal540 diyor ki:

    muazzezcimm rabbim sana yardım etsin dualarım seninle menünün ayrıntılarını bekliyorum sabırsızlıkla biliyosun en geç 3 haftamız var doğuma doğumdan sonra gelecek misafirlerime yapacak son derece pratik ve lezzetli tarifler lazım bana
    dediğin gibi son derece doymuş artık milletimiz işsizlik var iş beğenen yok
    manava gittim adam diyo ne elliyosun abla almıycaksan alma işte esnaflık anlayışımız bu kadar
    cnmcımm bolca dua et olur muuu

  7. Canıııııım benim Allah yardımcın olsun.Bol bol dua edicem canım arkadaşım..
    Kusura bakma ziyaretine gelemiyorum,blogdada araları uzatır oldum ama şu ara hastalıklar arka arkaya gelir oldu..
    Şimdide dizlerimden rahatsızım,doktora git gel,hiç keyfim yok..
    Bende senin dualarını isiyorum canım benim..
    Ne olur sende benim için dua et..:)))
    Çok öpüyorummmm.

Bir Cevap Yazın

