Fırın Poşetinde Tavuk Kızartma

Ben yanlış işi yapıyorum!

Benim sarı panjurlu küçük mü küçük bir dükkanım olmalı, her sabah kapısının önünü süpürdüğüm, tıpkı eski esnaflar gibi aşkla baktığım bir dükkanım. Mutfağından her gün yeni lezzetler çıksa. Mis gibi kokular arka sokaklara uzansa. Her daim bana uğrayan müşterilerim olsa. Aldıkları poğaçaların, kurabiyelerin yanına gizli gizli yeni denediğim turtadan koysam bir dilim. Yüzleri gülse, ben göremesem de..

Şimdilik bir hayalden ibaret de olsa Tanerinesi’nin Cafe’si, mutlu ediyor beni.. Masamdaki sevimsiz kokan mutabakatlara dönerken ben bu hayaller için dua ediyorum..

Malzemeler:

  • 1 bütün tavuk
  • Yarım kase yoğurt
  • Yarım tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı limon suyu
  • 1 adet fırın poşeti

Yapılışı:

  • Tavuğunuzu güzelce yıkadıktan sonra suyunun tamamen süzüldüğüne emin olunuz.
  • Yoğurt, salça, yağ, limon suyu karışımını çırpıp yumurta fırçasıyla tavuğun her yerine sürünüz.
  • Fırın poşetinin içini 1 yemek kaşığı una bulayınız. Poşetin tamamı unlanmış olmalıdır. Poşeti kürdan ile 3-4 yerinden delmeyi unutmayınız. Aksi taktirde poşetiniz patlar.
  • Fazla unu döküp tavuğu poşetin içine yerleştiriniz. ilk 30 dk 175 derecede ısınmış fırında pişiriniz.
  • Fırının derecesiniz 200 e çıkarıp tavuklar kızarana kadar pişiriniz.
4 Responses to Fırın Poşetinde Tavuk Kızartma

  1. Hayat Cafe diyor ki:

    Oyyy oyyyy balık sofraları,bademli pilav ve tavuk..
    Tam öğlen vakti iyi olmadı bunları görmem..:)))
    Canım öncelikle geçmiş doğum günün kutlu olsun.
    Allah sağlıkla,daha nice yaşlar nasip etsin..
    Anneciğininde ellerine sağlık ve babanada çok geçmiş olsun.
    Allah acil şifalar versin..
    İnşallah,hayal olarak kalmaz ve o miss kokulu cafenide açarsın..
    Unutmadan mozaik pastanda nefiss görünüyor canım arkadaşım..
    Ellerine sağlık.
    Çok öpüyorum.

  2. kumsal540derya diyor ki:

    ah be olsa da yesek hatta yemeyip yanında yatsakk

  3. ARZU TOPUZ diyor ki:

    SEVGİLİ MUAZZEZ HANIM,
    UĞURBÖCEKLERİYLE BEZENMİŞ YILBAŞI HEDİYELERİMİZ İÇİN NEBİYE HN., ELVAN HN VE KENDİ ADIMA ÇOK ÇOK TEŞEKKÜR ETMEK İSTERİM. HER ZAMAN OLDUĞU GİBİ GÖRSEL SUNUMUNUZ MUHTEŞEMDİ. ANCAK KEK NİYETİYLE ISIRDIĞIM MİS GİBİ KEKİN , KEK OLMADIĞINDAN YANA DUYDUĞUM ŞAŞKINLIĞI, VARIN SİZ TAHMİN EDİN :) YANLIŞ ANLAMAYIN SAKIN , HER ZAMAN TUZLU TERCİHLİ BİRİ OLARAK BİR ANDA NE KADAR KEYİFLENDİĞİMİ GÖRMENİZİ İSTERDİM. AMA BEN İKRAMINIZI AKŞAM AÇMAYA KIYAMAYIP, ANCAK BU SABAH YİYEBİLDİM. BİR ANNE OLARAK ARKADAŞLARIMIN İZNİ İLE KENDİ PAYIM İÇİN ALDIĞIM 2 KEKTEN BİRİNİDE OĞLUMUN BESLENMESİNE KOYMUŞTUM. ASIL ŞAŞIRAN SANIRIM O OLMUŞTUR :) (ANNE! SENİN KEK TUZLU ÇIKTI YAAAA….)BU GÜZEL SUNUMLU –UĞURLU LOKMALAR–INIZ İÇİN (HEMENDE İSMİNİ KOYUVERDİM) TEKRARDAN TEŞEKKÜR EDER, YENİ YILDA MUTFAĞINIZIN BEREKETLİ, ÇEŞİTLERİNİZ BOL OLMASINI DİLERİM.
    SAYGI VE SEVGİLERİMLE ARZU TOPUZ/LİTPA AYDINLATMA
    NOT: BU UĞURLU LOKMALARIMIZA, DERE OTUNUN DA YAKIŞACAĞI KANAATİNDEYİM. TABİİ BENİM GİBİ SEVENİNE…

  4. zeymuran diyor ki:

    çok guzel gorunuyor ellerıne sağlık canım harıka olmus

Bir Cevap Yazın

