Balık sofrası & Sıcak Tahin Helvası

 

Dün mesai saatlerinde akşam için yemeğe misafirimiz olmasına karar verince, balığı dışarıdan kızartılmış olarak istemeye karar verdim. Doğrusu bunu ilk kez yapıyorum. Titizlikte başı belada olan ben, o balıklar güzel yıkandımı kuruntuları arasında sofrayı hazırladım.

Sadece çorba ve tatlıyı yetiştirebilince de dedimki iyiki balığı hazır istemişim:) Evde kokusuz balık çok keyifli olsa da kendi mutfağınızda pişmediği sürece aynı tadı alamazsınız. Ben bu düşünceme inanırken eşim uzun süredir yediğim en lezzetli balıktı dedi. Bense kanatları kırılmış kuş gibi sofrayı topladım..

Menüdekiler:

  • Şehriye çorbası (balık sofrasına başka bir çorba düşünemiyorum, üstelik pratik)
  • Salata
  • Sıcak tahin helvası

 

Balığın yanına tavsiye edebileceklerimin arasında bol limonlu roka ve turp geliyor. Ayrıca varsa soğuk karpuz ve kavun.

 

Bir gün annemle alışverişe çıktığımda benim ekmek sepeti olarak kullandığım çok amaçlı sallanan bu sepeti gördüm. Binbir ısrarla anneme aldırdım. Kullanmayıp bana hediye edeceğini bildiğim için… Kızkardeşimin söylediğine göre 1 ay boyunca gidip gelip bu ne işe yarar diye söylenmiş durmuş. Anneciğim benim işime çok yarar:)

SICAK TAHİN HELVASI

 

Annemin ve babamın  sobanın üstünde hamsiden sonra yaptığı yalancı tatlı, dün akşam için süpriz tatlı oldu. İkincisinin sofraya gelmesi istenince çok mutlu oldum. Şiddetle tavsiye ediyorum balıktan sonra müthiş gidiyor. İster sobada ister fırında..

Malzemeler (4 kişilik)

  • 250 gr sade/vanilyalı tahin helvası
  • 2 yemek kaşığı limon suyu
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 çay bardağı süt

Yapılışı:

  • Tüm malzemeleri yayvan bir tabakta çatalla püre haline getiriyoruz.
  • fırını 200 dereceye getirip ısıtıyoruz.
  • Toprak kaselere veya tabaklara (benimkiler fırına giren sıkıştırılmış ürünler/ikea’da – Siz mini güveç kalıplarında deneyebilirsiniz) malzemeleren 1 cm yüksekliğinde dolduruyoruz. Dikkat edin, tahin kabarmaz sanıyorsunuz ama tıpkı kek gibi kabarıyor. Ben biraz fazla kaçırdığımdan yanlardan hafif taşmalar oldu. Şükür fırın kirlenmeden üzerlerini kızartmayı başardım.
  • Isınmış fırının en üst rafına ızgara teli alıyoruz. Kaselerimizi yerleştirip fırının başından ayrılmıyoruz. 5-7 dk içinde helvalar kabarıp üzerleri kızarıyor.
  • Tatlıyı benim gibi misafirler gelmeden yapabilir ve mikrodalgada hazırlayabilirsiniz. Ya da malzmeyi hazırlayıp misafirlerinizle birlikte fırınlayabilirsiniz.
  • Kızaran helvalarınızı sıcakken servis ediniz. Afiyet olsun.
7 Responses to Balık sofrası & Sıcak Tahin Helvası

  1. kumsal540 diyor ki:

    harika ya valla çok tuttum ben bu siteyi ekmek sepetinize de bayıldım sürekli güncelliyorsunuz benim her gün açıp baktığım sitelerde bazen 3 ay yazı yayınlanmadığı oluyor ve ben buna rağmen yine de açıp bakıyorum ama meğer sürekli güncellenen yerler de varmış
    derya

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Derya Hanım,

      Yorumlarınız için teşekkür ederim:) Beni çok mutlu ediyorsunuz. Siz sık sık gelin, hatta bizden biri olun:) Ekmek sepetim aynen yazdığım gibi anneme aldırıp üstüne konduklarımdan biri:)

  2. semihaguler diyor ki:

    Balıktan sonra tahin helvası en güzel giden tatlı gerçekten. Ama bu şekilde hiç denemedim. Ellerinize sağlık. Ayrıca sofra kırmızı kırmızı çok güzel görünüyor.

  3. mutfagabuyrun diyor ki:

    bu tatlıyı hiç duymamışım canım.tadınıda çok merak ettim doğrusu.ellerine sağlık.afiyet şeker olsun canım.sevgiler.

  4. Hayat Cafe diyor ki:

    Canım beni bitirdin buralarda..
    Ben balık için deliren biriyim ve inan gün aşırı yiyebilirim.
    Izgarada yapıp yiyorum şu aralar ama yağda kızarmışın tadı bir başka oluyor tabii..:))
    Kesinlikle haklısın evde pişenin lezzeti bir başka oluyor ama arada böyle hazırıda fena olmyor.
    Ayrıca ekmek sepetinde bayıldım.
    Bana sormuşsun “pierre dukanmı” diye ?
    Evet canım aynen o diyeti uyguladım.Şu anda 3 cü devrediyim.Kilomu koruma amaçlı devam ediyorum.
    Uzun sürede devam edecek daha..
    Çok öpüyorum.

  5. Sevgili Muazzez,
    Balık masası ve helva nefis görünüyor, ellerine sağlık.
    Kırmızı masa örtüsü masayı ne kadar canlı göstermiş.
    Dışardan balık almanın en güzel tarafı evde koku, mutfakta bulaşık, ocakta yağ olmaması demektir ki bu harika bir şey : )

  6. seval diyor ki:

    Merhabalar,
    Puantiye aşığı olarak masanın örtüsüne bayıldım..Tabii masanın üzerindeki lezzetler de ayrı nefis görünüyor.
    Balığın üzerine tahini yakıştırıyor ve seviyorum. .Ellerine emeklerine sağlık canım.
    Sevgilerimle…

Bir Cevap Yazın

