Etimek Pastası

Keyfim neşem bugün tavan yapmış durumda. Çok çok hayırlı bir işin sonunu Allah’ın izniyle getirmiş olmam ve bunun çok büyük tevafuklarla olması beni çok mutlu etti. Bu günlerde daha fazla şükretmeliyim..

Bu akşam katılacağım tahmini 15-20 kişilik arkadaş grubu toplantısına bir şey hazırlamam istenince önce pasta yapmayı planladım. Malesef ıspanaklı pastamın keki benim büyük bir hatam sonucu ziyan olunca ve vakit azalınca etimekli pasta yapmama vesile oldu. Sabahın bereketli saatlerinden istifade edip tatlımı akşam almak için buzdolabıma yerleştirdim.

Evdeki eksik malzemeler yüzünden tamamı uydurma bir muhallebiden de olsa lezzeti gerçekten çok güzel oldu. İnşallah arkadaşlarımdan da tam not alır..

Malzemeler:

  • 20 adet etimek
  • 1 litre süt
  • 2/3 su bardağı toz şeker
  • 125 gr pirinç unu
  • 125 gr buğday nişastası
  • 1 paket krem şanti (sade)
  • Muz-kivi-çilek
  • Hazır 1 pk jöle

Şerbeti için:

  • 3  su baradğı su
  • 3.5 su bardağı toz şeker

Yapılışı:

  • Şekeri ve suyu bir tencereye alın ve kaynatın.  (10-15 dk kaynamalı)
  • Muhalebi için sütü ve pirinç ununu, nişastayı, toz şekeri alın ve göz göz olana kadar pişirin.

  • Muhallebiniz ılıdıktan sonra 1 paket krem şantiyi (toz halinde) azar azar ilave ederek kaşık yardımıyla çırpın.
  • Etimekleri tepsinize dizin ve şerbetiniz sıcakken kepçe ile eşit şekilde dökün.

  • Şerbetli etimekler soğuduktan sonra (bu arada muhallebide soğuyacaktır) üzerlerine muhallebiyi paylaştırın. Ve istediğiniz meyve ile süsleyiniz.

  • Meyve yerine birer kaşığı çikolata rendesi veya çikolata damlası serpiştirebilirsiniz.
  • Son olarakta meyvelerimi jöle ile kapladım. Siz hemen tüketecekseniz bu işlemi yapmayın.

3 Responses to Etimek Pastası

  1. Cahide diyor ki:

    Arkadaşlarını bilmem ama benden tam not aldı. Ama herkesi davet ediyorsun bir beni davet etmiyorsun :)
    Öyle süslü görünüyorlarki insan tek seyretsede yenmese bu güzellikler diyor :)
    Ellerin dert görmesin şirinem. Sen yaparsında güzel olmaz mı ;)

  2. deryayla diyor ki:

    Canım en pratik ve leziz tatlılardan bayılırım ellerine sağlık sunumda süper öpüyorum.

  3. Esra M diyor ki:

    S.a Gerçekten sitenize hayram kaldım. Resimler güzel anlatım güzel. Nerelisiniz merak ettim doğrusu?

Bir Cevap Yazın

