Fırında Sütlaç, Sütlaç Fırında:))

Sanırım evliliğimin 6. ayındaydım.. Eşime binbir çeşit tatlı yapmama rağmen sütlaç yapmadığım için sürekli isteyip duruyordu. Sütlacı hiç sevmeyen ben, öğrenme gereğide duymamıştım.

İlk sütlaç denemem öyle başarısız oldu ki, aklımıza geldikçe dakikalarca gülüyoruz.. Çok cıvık olan sütlacıma nişasta konması gerektiğini düşünemeden un koymuştum ve onca kase sütlaç çöpe gitmişti.

İkinci sütlaç denememe bırakın dakikalarca gülmeyi, saatlerce ağlayabilirdim. Bu sefer fırın sütlaç yaptım. Eşim beğendiğini söylesede inanmadım. Ve ertesi sabah annemlere gitmek için yola koyulduk. Arabanın arka koltuğuna denemeleri için saklama kabı içerisinde, 2 sütlaç kasesi yerleştirdim. Eşim ani fren yapınca kaseler yerde.

Aramızdaki geçen diyoloğu aynen aktarıyorum:

(Ben)- Naptın Taner Bey sütlaçlarım bozuldu.

(Eşim)-Merak etme bişey olmazlar..

(Ben)-Olurmu hiç, kesin bozulmuşlardır.. (elimi arkaya uzatıp saklama kabını alıyorum)

(Eşim)-Korkma canım. Araba takla atsa onlara bişey olmaz !!!

(Ben)-Gözlerimi kısıp sinirlenerek paketi açıyorum..(Taş gibi bişey olmadıklarını görüp,hızlıca kapağı kapatıyorum)

(Eşim)- :) :) :)

Kıssadan Hisse: Herkez acemilik dönemi yaşarmış…

Malzemeler:

  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı şeker
  • Yarım su bardağı pirinç
  • 3 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 1 pkt vanilya
  • 2 su bardağı su

Yapılışı:

  • Pirinçleri güzelce yıkadıktan sonra 2 su bardağı su ile pişene kadar haşlayın. Çok az sulu kalacaktır.
  • Haşlanan pirinçlerin üzerine sütü, vanilyayı  ilave edip kaynatın.
  • Karışım kaynamaya başlayınca şekeri ve 1/3 su bardağı sütle karıştırdığınız 3 yemek kaşığı buğday nişastasını ilave ediniz. 10-15 dk daha kaynatıp altını kapatın.
  • Toprak kaselerinize veya marketlerde hazır satılan ısıya dayanıklı kullan at sütlaç kaselerine sütlaçlarınızı paylaştırın. Toprak kase kullanıcaksanız bu tarife göre 6 adet çıkıyor.
  • Sütlacınızı kaselerde 5 dk dinlendirin.
  • Sütlaçlarınızı fırın tepsinize dizin ve bir sürahi yardımıyla tepsinizin yanından sütlaç kaselerinin yarısına gelecek kadar soğuk su doldurun.
  • Tepsiyi fırınınızın en üst rafına yerleştirin.
  • Fırını 200 derecede çalıştırın. Sütlaçlarınız kızarana kadar fırınlayın.

Not: Bazı kaseler diğerlerine göre fazla ve çabuk kızarabilir. Kendinizi yakmama konusunda becerikliyseniz fırından çıkarın, kalanları fırınlamaya devam edin. Sütlaçlar kabarıp taşacak gibi görünebilirler, telaş yapmayın doğru yolda olduğunuzun göstergesidir.

Afiyetle Kalın..

22 Responses to Fırında Sütlaç, Sütlaç Fırında:))

  1. zeynep diyor ki:

    Herkes çok mu rahat öğrenmiştir acaba birşeyleri yapmayı?
    HAYIR!
    Tabiki olucak böyle bunlar gayet normal ve bunlar olduğu için en en iyisini yapabilen olucaksınız ki olmuşsunuzda..Hiç tasalanmayın:)
    ellerinize sağlık olsun ama küçük bir dipnot ben sütlaç çok ama çok severim!
    :)))

  2. aslıhan diyor ki:

    Kavuşturana şükür:))

    İnan muazzezciğim ebnde çok sevindim ama kısa bir süre (blog arkadaşlarım tekrardan bloglarına girebildiklerinde) yayın yapmayacağım!!!

    Bu arada sütlaç süper duruyor ben çok severim fırında olsun normal olsun tarçınlı fındıklı:))
    EŞimde çok sever!!!
    Ama fırında kendim hiç yapmadım bu tarifi yapacağım ellerine sağlık canım….

  3. fuatgencal diyor ki:

    Merhabalar, fırında sütlacınız çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılarımla.

  4. derya diyor ki:

    Canım kardeşim benimde ilk sütlaçım pilav gibi olmuştu.Acemilikte olur böyle şeyler ellerine sağlık çokta severim öpüyorum.

  5. Cahide diyor ki:

    Oooo! Çok geçirdik öyle günleri. İlk yılımda yaptığım muhallebili kadayıf yenmeyip çöpe gitmişti. Eşim hâlâ söyler durur. Alnımda kara gibi kaldı mübarek :)

    Şu kaşıkların muhabbetli duruşuna bayıldım. Onlar Muazzez ve Taner sanırım :)
    Demek yeni olduğun için Tanerin eşi. Hayatta yapmazdım bunu! Tez elden Muazzezin eşi diye bir blog açmalı Taner bey :) Böyle maharetli bir hanımla evli olmak bir ayrıcalıktır çünkü :) Kız ben fenimist miyim ne? :)

    Ayrıca sütlaç enfes görünüyor. Tam kıvamında. Resimlerde çok başarılı. Ellerin dert görmesin gülüm…

    • tanerinesi diyor ki:

      Canım ablam, yorumunu okuyunca çok güldüm, Allah razı olsun senden.. Eşimde emir büyük yerden hemen bir site açmalıyım dedi:)) Sütlacın ilk denemesi 6. aydı şuan 4 yıllık evliyiz. Rabbim herkese muhabbetli evlilikler nasip eylesin.
      Bu güzelmi güzel yorumun için ve resim kalitesinde bana yardıımcı olduğun içn ayrıca teşekkür ederim:)

  6. kevser diyor ki:

    Merhaba, bende sizin gibi acemiligime denk geldi galiba, cok civik oldu sutlacim, firina vermeden once bende 4 yemek kasigi kadar daha nisasta koydum simdi firindalar tadi umarim guzel olur misafirlerim yiyecek cunku. neden bole civik oldu acaba benimkiler, firina vermeden once kivaminin nasil olmasi gerekiyor? Tesekkurler!

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Kevser Hanım,
      Öncelikle ölçüleri birebir uyguladıysanız çok cıvık olmamışlardır. Sültlaçlar fırına girdiği için pişmeye devam edeceklerdir. İçerisindeki pirinçler daha fazla şişecek ve sütlacın kıvamı oturacaktır. Ve tamamen soğuduklarında kıvamını tam almış olacaklardır. Keşke telaş yapmayıp sonucu bekleseydiniz. Sanırım 4 yemek kaşığı daha nişasta bu ölçülere çok gelmiştir. Son halini merak ediyorum, yazarsanız çok sevinirim. İnşallah güzel olmuşlardır.Ellerinize sağlık

  7. Geri bildirim: Anonim

  8. Aslı Yazıcı diyor ki:

    Merhaba ben bir kaç kez evde sütlaç yapmaya çalıştım ama istediğim kıvamda olmadı. O yüzden bende sütlacı hep Tatbak’tan alıyorum. Oranın sütlacı harika…

  9. Nefis görünüyor.

  10. sedef diyor ki:

    merhabalar…..ben sütlacı hiç sevmem ama görünümü okadar güzelki yaptım hayatımda ilk defa kızım ve eşim için…herşeyiyle mükemmel süper oldu…sayenizde bundan sonra devamlı yapacığım.ayrıca bıloğunuza dün girdim ve hala çıkamdım .şimdide sarıyer böreğinizi yapmaya çalışıcam..teşekkürler…

  11. zeliş diyor ki:

    yaptım süper oldu herkes begendi çok teşekkürler ölçüleri birebir uygulayın sanki biraz cıvık gibi geldi fırından cıkınca ama soguyunca tuttu kormayın yapın yapın mutlu olun walla ben çok sewindim hep ya cıvık yada pilav gibi oluyodu ellerinize saglık :)

  12. oğuz baysan diyor ki:

    Çok güzel gözüküyor. Ellerinize sağlık.

  13. bende geçen hafta birkaç siteyi gezdikten sonra sizin tarifinize bakarak yaptım. İlk kez yapmama rağmen süper oldu. Şimdi tekrar yapıyorum. :)

  14. tarifinizi denedim ve gerçekten çok memnun kaldım hatta bikaç kere daha yaptım sonuç hep aynı :) teşekkür ediyorum blogumdada paylaştım :)

  15. Merve diyor ki:

    Tarifiniz mükemmel.. Çok teşekkür ederim.. Pastaneden mi aldınız diyen çok oldu

  16. Arzu diyor ki:

    Süpper anlatımla yapılmış, süpper bir tarif olmuş.
    Elinize,gözünüze sağlık olsun.
    Teşekkürler.;))

Bir Cevap Yazın

