Tahinli Cevizli Kuru Baklava

 

Bayram için 3 yeni tarif yayınlayacağıma söz versemde, dün sabah 7 de başlayıp akşam 9 da son bulan hastane koşuşturmam yüzünden 1 tarifimi deneyemedim. Denemediğim ve resmedemediğim tarifleride sizinle paylaşmak istemediğim için pazartasine kaldı.. 

Not: Elimde 24 yaprak yufka olduğundan ben 1 tepsi için 8 adet çıkartabildim. Tarifteki ölçüler 8 adet örgü için geçerlidir. Siz daha fazla yufka için ölçüleri artırabilirsiniz. ilk denemem tek yufkadandı, ince olduğunu düşündüğüm için 3 yufkadan yaptım. Bayram için yapacağım baklavalardan artan yufkalarla 2 yufkadan deneyeceğim. Deneyimlerimi paylaşırım..

Malzemeler:

  • 24 yaprak hazır baklavalık yufka
  • 1,5 çorba kasesi tahin
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
  • Toz şeker
  • Ceviz içi-Fındık içi

Ceviz-fındık-toz şekerimizi serpmek için ayrı ayrı hazır tutalım. İsterseniz sadece cevizdende yapabilirsiniz.

Tahin ve erimiş tereyağımızı (soğumadan) kasemizde iyice harmanlayalım.

Her baklava yufkamıza tek tek eşit bir şekilde tahin-tereyağ karışımımızı fırça yardımıyla sürelim. 3 adet yufkayada aynı işlemi yapacağız.

Üst üste dizdiğimiz 3 yufkayada tahinli karışımı sürdükten sonra, arzuya göre ceviz-fındık-toz şeker miktarlarını ayarlayıp eşit bir şekilde heryerine serpiyoruz. Şerbetsiz bir tatlı olacağından toz şekeri az tutmamakta fayda var. Eğer ailenizde benim gibi şeker hastası-diyet yapanlar varsa bazı baklavalarınızda şeker miktarını azaltabilirsiniz. Serpme işlemi bittikten sonra yufkamısı sıkıca sarıyoruz.

Sardığımız yufkaları 2 parmak arayla verev şeklinde dilimliyoruz. Dilimlerin şekli ve genişlikleri zevkinize göre tamamen değişebilir.

175 derecelik fırında kızarana kadar pişiriyoruz. (Üzerine hiç bir şey sürmüyoruz, beyaz pişiriyoruz). Buzdolabının alt bölümünde tatlımızı kapalı bir kutu içinde 15-20 gün saklayabiliyoruz. Tazeliğinden hiç bir şey kaybetmiyor.

8 Responses to Tahinli Cevizli Kuru Baklava

  1. nuray KOKÖRLÜ diyor ki:

    of muazzez hanım ben orucum oldumu şimdi ben nasıl sabredicem iftara kadar bide iftarda bunu yiyemiycemkiiiiiiiiii :=( :=(

  2. Geri bildirim: Bayram Sofrası ve Tuzlu Kurabiyeler «

  3. Geri bildirim: Kurban Bayramı «

  4. özlem diyor ki:

    bunu denemenizi tavsiye ederim..süper oldu geçenlerde yaptım.eşimin arkadaşları için ve sonuç mükemmel..2. tabağını isteyen ve hatta tarifini isteyen beyler bile oldu.yalnız ben şekerini her kata serptim.ve üzerinede biraz görüntüsü için pudra şekeri serptim.teşekkürler muazzezcim..

  5. tanerinesi diyor ki:

    Pudra şekeri çok iyi bir fikir. Birdahaki sefere deneyeceğim. Tavsiyen ve yorumun için teşekkürler Özlemciğim..

  6. özlem diyor ki:

    ne demek canım..sen böyle güzel tarifler yayınlarsan ben daha çok yorum yaparım..sana bir tavuk çorbası tarifi vereyim belki biliyorsundur..tavuku suyunu kullanacağın miktarda suyla haşlıyorsun,pişince suyuna nekadar seviyorsan okadar sarımsak doğrayıp,yarım limon suyunu sıkıyorsun,15 dk falan birlikte kaynıyorlar.onlar kaynarken.sen mikserin içine 3 yemek kaşığı un 3 yemek kaşığı yoğurt 1 yumurta koyup çırppıyorsun.sonra kaynayan tavuk suyundan 1 kepçe alıp mikserdekilerin üzerine ilave ediyorsun çırpıyorsun sonra 1 keğçe daha ve sonunda mikserdekileri tenceredeki sarımsaklı tavuk suyuyla buluşturuyorsun..kaıştırarak 1-2 taşım kaynatıyorsun..ve sonuçta tam kışa yakışır bir çorba..denemeni umarım..öptüm

  7. tanerinesi diyor ki:

    En ksa zamanda deneyeceğim..Çok lezzetli bir tarife benziyor

Bir Cevap Yazın

