Soğan Kavurması

  1. Kış kapıda, grip olmamak lazım ! Annelerimiz soğan antibiyotik der, bizde arada akşamları soğan kavurması yapalım….
  2. Tatilde bir kaç kilo almışım eyvah ! Hemen diyet bişeyler yapmalıyım. Soğan kavurmasıda az yağlı ve kilo aldırmaz….

Bunlar benim bu yemek için yaptığım bahaneler.. Aslında– işten çıkışta yapılmış alışveriş–eve gelince uzun süren onları dağıtma, yerleştirme merasimi– ve ertesi günden bekleyen bir kaç iş yapılınca saatin geç olmasından ötürü ortaya çıkan tembellik yemeği..

Malzemeler:

  • 7-8 adet soğan
  • 1 yemek kaşığı yağ
  • Biber salçası
  • tuz

Yapılışı:

Soğanlarımızı soyup yıkadıktan sonra ince ay dilimi olarak doğruyoruz. Ağzı kapalı tencerede 1 kaşık zeytinyağı ile kavuruyoruz.

10 dk kavrulan soğanlarımıza biber salçasını (ben G.Antepten aldığım isot salçasını kullandım), tuzunu  ekleyip 10 dk daha kavuruyoruz.

9 Responses to Soğan Kavurması

  1. aytaç demir diyor ki:

    Çok harika hemde bizim yoksulluk yemeğimiz .Şu parasız günlerimizde ailece yediğimiz en lezzetli yemeğimiz Allah eksik etmesin.

    • tanerinesi diyor ki:

      Kesinlikle.. Çocukluk yıllarımızda, dünyada eşi benzeri bulunmaz bir lezzetti bizler için. Rabbim hepimizin sofrasını bereketlendirsin.

      • zeynep diyor ki:

        tamamen katılıyorum…..çok seviyorum herkezin kolayca yapabilcegi ve zevkle yenilebilen bir yemek :))

  2. Filiz diyor ki:

    Benim sogan kavurmasini peynirli yapiyorum, harika oluyor.
    Simdiye kadar kime yaptiysam parmaklarini yedi.

    Denemek isteyenlere tarifini vereyim:
    Soganlari yarim halka seklinde ince ince dogruyoruz.
    Sonra bunu biraz tuzla sivi yagda iyice kavuruyoruz.
    Tuzu fazla koymayin cunku peynir zaten cok tuzlu oluyor.
    Soganlar kavrulduktan sonraustune peynir ufaliyoruz.
    Goz karari yaptigim kadar olcu veremicem, ama sogan kadar peynir koyuyorum.
    Ben ev yapimi peynir kullaniyorum, ama siz herhangi eriyen bi peynir kullana bilirsiniz.
    Peynirin iyice erimesi onemli yoksa soganla iyice karismiyor.
    Peynirden sonra ustune pul biber dokuyoruz, peynir eridikten sonra altini kapatiyoruuuzzz…

    veee Afiyet olsunnn =))

  3. hasan heybetli diyor ki:

    ağabey ben bu işin esasısını anlatıyım bu yemek çorum yöresine ati bir yemektir inşaatlarda çorumlu ameleler ekseriya yapar
    200 gr kuş başı et
    1,2 kg kuru soğan
    etle beraber soğanlar kavrulur finaldede salça atılrı tadından yenmez

  4. mirela diyor ki:

    ben de yapacam

  5. zeynep diyor ki:

    nar ekşisi ile daha güzel oluyor denemenizi tavsiye ederim :)

Bir Cevap Yazın

